skip to Main Content

Hieronta on perinteisin tapa helpottaa lihaskireyksiä. Hieronta on pehmytosakudosten käsittelyä, jossa yhdistetään erilaisia tekniikoita, kuten sivelyä, venytystä ja painelua eri voimakkuuksilla. Hieronnan tavoitteena on rentouttaa, vähentää kipua ja turvotusta, huoltaa lihaksia sekä vilkastuttaa kudosten aineenvaihduntaa.

Voit tulla hierontaan jos lihaksesi tuntuvat jäykiltä ja rasittuneilta ilman äkillistä tapaturmaa. Valitse hierontapäiväksi mieluiten lepopäivä urheilusta tai rasittavista työtehtävistä, jotta saat hieronnasta parhaan mahdollisen hyödyn. Myös seuraavana päivänä on hyvä välttää fyysisesti raskaita tehtäviä. 

Et voi tulla hierontaan jos olet kipeä, sinulla on kuumetta tai tarttuva infektio. Myös ihosairaudet, paleltuma tai palovamma voivat rajoittaa hieronnan toteuttamista. Keskustele lääkärisi kanssa, mikäli sairastat esimekiksi syöpää tai sydän- ja verisuonisairauksia.

Hieronnan jälkeen muista juoda runsaasti vettä, mikä tehostaa hieronnan vaikutusta ja kuona-aineiden poistumista. Vältä fyysistä rasitusta seuraavaan päivään saakka. 

Back To Top