Energiahoidoista apua kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin

Olen kouluttautunut vuoden 2020 aikana Suomen Energiahoitajien kolmannen tason hoitajaksi Joensuussa, Oulussa ja Turussa (harjoittelija, 1 taso, 2 taso, 3 taso, kouluttajataso). Käytän työssäni heidän kehittämäänsä BodyMind Energy Balancing Methodia, joka yhdistää eri energiahoitomenetelmiä. Voit käydä lukemassa lisää Suomen Energiahoitajien sivuilta, josta löydät myös hoitajalistan. Lähimmät hoitajat itseni lisäksi löytyvät Mikkelistä ja Pieksämäeltä.

Rauhoittavaa energiaa huokuva kuva mökkirannasta

Mitä Energiahoito on?

Energiahoito on stressin poistoa kehosta erilaisia energiahoitomenetelmiä hyväksikäyttäen. Energiahoitaja voi käyttää hoidossa fyysisen kehon hoitoa eli energeettistä jäsenkorjausta, tunnekehon hoitoa tai energiakehon hoitoa tai yhdistää näitä kaikkia hoidon aikana asiakkaan hoitotarpeesta ja toiveista riippuen. Energiahoito avaa asiakkaan kehossa olevia energiatukoksia, jotka usein aiheuttavat kehoon virheasentoja, jännityksiä ja erilaisia sairauksia. Energiahoidon avulla energian virtaus kehossa paranee, stressi lievittyy/poistuu, jonka myötä jännitykset ja kivut vähenevät tai poistuvat kokonaan.

Kun energiat virtaavat ilman tukoksia, asiakas voi paremmin, kokee itsensä terveemmäksi ja voi parantua jopa kroonisista kivuista ja sairauksista. Energiahoito on kehoon kertyneiden kuona-aineiden poistamista.

Mistä hoitoenergia tulee? Tarvitseeko minun uskoa tähän hoitoon?

Hoitoenergia tulee ympäristöstä ja energiahoito ei vaadi asiakkaalta mitään ennakkovalmisteluja tai edes hoitoon uskomista. Hoito vaikuttaa joka tapauksessa ja energia korjaa aina kehossa asioita oikeaan suuntaan, toisin sanoen energia ohjautuu kehossa sinne missä on suurin hoidon tarve, kipu tai energiatukos/energiavaje. Hoitaja ohjaa käsiensä välityksellä asiakkaan hoidettavaan alueeseen tai kipukohtaan hoitoenergiaa, ja tämän seurauksena asiakkaan oma energia alkaa tehdä kehossa korjausta hoidon aikana ja useita päiviä hoidon jälkeen. Energiahoidoista on tehty paljon tutkimuksia ja tieteellistä näyttöä löytyy ympäri maailmaa.

Mihin Energiahoidoista on apua?

Energiahoidon vaikutukset perustuvat siihen että hoito vaikuttaa suoraan hermoston kautta ja rentouttaa kehoa/lihaksia/kudoksia hyvin syvältä. Hoidon tavoitteena on saada keho sympaattisesta hermoston ”stressitilasta” parasympaattiseen ”lepotilaan”, jossa keho alkaa palautua ja paraneminen mahdollistuu.

Energiahoito auttaa moniin (lähes kaikkiin) fyysisiin sairauksiin, kipuihin, lihasjännityksiin, elimiin ja asiakkaani ovat saaneet apua mm. päänsärkyyn, iskiaskipuihin, skolioosiin, nivelrikkokipuihin ja hermosärkyihin. Asiakkaat ovat saaneet apua myös stressiin, väsymykseen, mielialaongelmiin, ahdistuneisuuteen ja pelkoihin.

Energiahoidot avuksi haastavana korona-aikana!

Nyt vallitsevana aikana on erityisen tärkeää että asiakkaat saavat vahvistusta immuunipuolustukselle erilaisia viruksia vastaan. Ja myös pelkojen ja ahdistuneisuuden lievittymistä, joita nykyinen maailmantilanne, viruksen leviäminen ja kaikki rajoitustoimet ovat pahentaneet. Ihmiset kokevat paljon negatiivisia tunteita pelon lisäksi, yksinäisyyttä, ikävää, surua ja ahdistusta. Näitä tunteita pystytään helpottamaan energiahoitojen avulla tehokkaasti. Energiahoidoilla pystytään lievittämään myös sairauksien oireita, esimerkiksi flunssaa, yskää ja kurkkukipua, oireiden ollessa päällä hoito voidaan toteuttaa etänä tai skypen välityksellä tartuntavaaran minimoimiseksi. Olen myös hoitanut etähoidolla teho-osastolla olevaa vakavasti koronaan sairastunutta henkilöä, jonka oireet alkoivat helpottaa hoidon jälkeen ja toipuminen alkoi.

Ketä Energiahoidoilla voidaan hoitaa? Ja miten paljon hoitoja tarvitaan?

Energiahoidoilla voidaan hoitaa kaikkia ihmisiä, jopa kohdussa olevista sikiöistä hyvinkin iäkkäisiin/sairaisiin ja kaikkia tältä väliltä. Ainoastaan syöpähoitojen aikana hoitoja ei suositella, mutta hoitosarjojen välissä voidaan hoitaa energiahoidoilla myös syöpäpotilaita. Psyykkisiä sairauksia/ongelmia voidaan myös hoitaa energiahoitomenetelmillä, koska olen käynyt Henkisen tason hoidon koulutukset.

Energiahoidoilla voidaan hoitaa myös lemmikkejä, kotieläimiä ja puhdistaa tiloja/rakennuksia.

Ei ole tarkkaa hoitosuositusta/hoitomääriä tiettyihin sairauksiin, koska paranemiseen vaikuttavat asiakkaan ikä, geenit, hermoston herkkyys, sairaudet ja nykyinen toimintakyky. Akuuteissa ongelmissa tai kroonistuneissa tilanteissa suositellaan hoitoja sarjana esim 3-5 päivän välein tai kivunhoitoa jopa päivittäin. Toiset hoidattavat kerran viikkoon ja osa varaa ajan kun kokee kehonsa tarvitsevan esim. lisää energiaa. Jokainen asiakas reagoi eri tavalla, osa saa avun jo ensimmäisestä hoitokerrasta, toiset tarvitsevat jopa kuukausia kestäneen hoitosarjan. Hoitoenergia vaikuttaa useita päiviä hoidon jälkeen ja asiakkaan kanssa arvioidaan aina sopiva hoitotiheys. Energiahoitoja voi ottaa myös etähoitoina, sillä energialla ei ole rajoja eikä aikataulua. Hoidot saattavat tehostaa lääkkeiden vaikutusta, joten keskustele aina lääkärisi kanssa lääkkeiden muutoksista ja lopettamisesta, älä koskaan lopeta lääkärin määräämää lääkettä omatoimisesti. Todennäköisesti lääkityksesi tarve vähenee esimerkiksi kiputilojen hoitoon, koska kivut vähenevät hoitovaikutuksen ansiosta.

Energiahoito on lempeää, kivutonta ja monipuolista hoitoa

Arjessa moni unohtaa itsensä ja omat tarpeensa suorittaen elämää aamusta iltaan pysähtymättä ja kuuntelematta kehoaan. Havahdutaan siinä vaiheessa kun olo on aina väsynyt, hermot kireänä ja kipuja siellä täällä, unet muuttuu huonoiksi ja kaikki ärsyttää. Kun huomaat olevasi tässä vaiheessa niin suosittelen pikaisesti ottamaan edes yhden Energiahoidon niin huomaat, mitä kehossasi ja mielessäsi tapahtuu. Asiakkaat rentoutuvat ja usein jopa nukahtavat nopeasti energiahoidon aikana, kun stressi alkaa kehosta lievittyä. Asiakkaat ovat kertoneet jo yhden hoitokerran jälkeen äärettömän väsymyksen kadonneen, stressin lievittyneen ja yllättyneet jopa vuosia kestäneiden kipujen häviämisestä.

Voit tulla energiahoitoon myös ilman mitään suurempia fyysisiä oireita tai ongelmia, jolloin saat kokonaisvaltaisesti rentouttavan ja energioitasi tasapainottavan hoitokokemuksen. Olen itse saanut vuosien kipukierteen katkeamaan sekä toiminta- ja työkykyni palautumaan itse ottamieni energiahoitojen, asiakkaiden hoitamisen sekä itseni hoitamisen avulla. Autan mielelläni sinuakin pääsemään kivuista ja stressistä eroon ja ehkä innostut jopa opiskelemaan tätä monipuolista hoitomenetelmää auttaaksesi itseäsi ja lähipiiriäsi!

Ota rohkeasti yhteyttä ja käy sivuillani www.fysiosulkava.fi lukemassa lisää!

Johanna Oinonen 0400-810424, info@fysiosulkava.fi